V Centru Kind Place klademe velký důraz na pečlivý výběr dětských psychologů, pedagogů i rodinných poradců, kteří nejen že mají potřebné odborné vzdělání a zkušenosti s prací s dětmi, ale také sdílejí naše hodnoty laskavosti, respektu a individuálního přístupu.
Karolinu k dětské psychologii a touze pracovat s dětmi přivedly osobní zkušenosti. Díky mamince, speciální pedagožce, již od dětství vnímala důležitost vhodné podpory pro děti s postižením. Studium ji zavedlo do Spojených států, kde získala bakalářský titul na Lindenwood University, následovaný magisterským a doktorským titulem z klinické psychologie na Idaho State University. Zde se podílela na výzkumu neurovývojových poruch, přičemž se zaměřovala na efektivitu psychodiagnostických testů a zkušenosti rodičů s diagnostickým procesem a zpětnou vazbou.
Nadále publikovala kapitolu o léčebných metodách pro komorbidní autismus a intelektuální poruchy a působila jako recenzentka vědeckého časopisu. Během studia získala cenné zkušenosti v komunitních klinikách, psychiatrické léčebně a vládním programu rané intervence. Největším milníkem pro ni však byla praxe v Nationwide Children's Hospital, kde se podílela na interdisciplinární diagnostice, behaviorální terapii a vzdělávání rodičů.
Do budoucna si přeje rozvíjet v České republice prostředí, které podporuje úzkou spolupráci mezi odborníky. Tím chce propojit fyzické a duševní zdraví a poskytnout rodinám kvalitní péči a podporu, kterou si zaslouží.
Ivana vystudovala jednooborovou psychologii. Je absolventkou vzdělávacího programu Psycholog ve zdravotnictví (IPVZ) a právě prochází psychoterapeutickým výcvikem v Gestalt terapii (Gestalt Praha, z.ú.). Dlouhodobě působila v oblasti sociálně právní ochrany dětí. Pracovala v nízkoprahových službách pro děti a mládež, následně vedla mentoringový program Pět P pro děti, které to mají složitější. Díky tomu má zkušenosti s dětmi a rodinami z různého zázemí a s pestrou škálou témat.
Její další vzdělání zahrnuje kurz Motivačních rozhovorů, základů práce v nízkoprahových službách, koordinace dobrovolníků a několik mezinárodních Erasmus+ tréninků na témata práce s mládeží a s duševním zdravím.
Ze svých předchozích zaměstnání má také zkušenosti s pozicí školní psycholožky a s lektorováním měkkých dovedností. V současnosti působí i jako lektorka pro dobrovolníky v programu Pět P v Praze.
Pro Ivanu je v práci důležitá smysluplnost, práce s hodnotami a podpora lidí v jejich potenciálu k dosažení pozitivní změny. Ať už to pro ně znamená cokoliv. Vytváření bezpečného prostoru a individuální přístup je to, co chce do své práce denně přinášet.
Pavla Kafková vystudovala jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Je absolventkou vzdělávacího programu Psycholog ve zdravotnictví. Své odborné dovednosti si dále prohlubovala v komplexním výcviku telefonické krizové intervence na Lince Bezpečí, v kurzu primární prevence na základních školách a také v kurzu respektující komunikace s dětmi. Do Centra dětské psychologie Kind Place přichází s praxí z krizového centra, kde získala zkušenosti s podporou dětských klientů a jejich rodin v náročných životních situacích.
Vedle psychologie vystudovala také pedagogiku a má bohaté zkušenosti s prací s dětmi v různých věkových kategoriích. Několik let pracovala na alternativní základní škole ve školní družině a jako asistentka při výuce. Pečovala také o nejmenší děti ve věku 1-3 roky v dětské skupině a řadu let byla aktivní vedoucí v organizaci skautského typu.
Pavla věří v respektující přístup, vytváření bezpečného prostředí a citlivé přizpůsobení se individuálním potřebám každého dítěte. Ve své práci se snaží vytvářet prostor, kde se děti i jejich rodiče mohou cítit přijatí a pochopení.
Tereza vystudovala psychologii na University of Kent a následně absolvovala magisterské studium na University of Manchester v Anglii. V současnosti je frekventantkou schematerapeutického výcviku.
Během své praxe Tereza působila jako asistentka výuky pro děti se speciálními potřebami, jako je ADHD a autismus. Výuku přizpůsobovala jejich potřebám a úzce spolupracovala s učiteli i rodiči. Zkušenosti má také z bilingvní školy, kde vedla výuku dětí od 3 do 6 let z multikulturního rodinného prostředí. Pomáhala jim s integrací, rozvojem řeči a přizpůsobovala výuku jejich individuálním potřebám. Působila také jako dobrovolník pro Manchester Mind, kde s kolegyní vedla podpůrnou skupinu pro dospělé s PTSD a úzkostnými poruchami.
Práce s dětmi a rodinami je pro Terezu klíčová, protože věří, že zdravé vztahy a stabilní prostředí mají zásadní vliv na vývoj dítěte, jeho sebevědomí a schopnost vytvářet budoucí zdravé vztahy. Zároveň je přesvědčena, že každá rodina a dítě má nárok na kvalitní péči.
Věnuje se i vzdělávání firem a organizací v oblasti duševního zdraví, zvládání stresu, work-life balance a prevence syndromu vyhoření, přičemž využívá mindfulness techniky, které postupně začleňuje do své praxe s dětmi. Po návratu do Česka se chce věnovat práci s dětmi a rodinami, podpořit budování zdravých, bezpečných a respektujících vztahů, které jim umožní rozvíjet svou emoční inteligenci a zdravé sebevědomí.
Lenka Králová je lektorkou a konzultantkou zaměřenou na respektující přístup ve výchově a vzdělávání. Vede kurzy a tematické semináře pro rodiče a pedagogy. Poskytuje individuální konzultace. Pro její přístup je charakteristické podpůrné vedení, empatie a důvěra v klientovy schopnosti.
V oblasti výchovy a rodičovství působí více než 15 let. Zásadní obrat v její profesní dráze nastal po absolvování kurzu Respektovat a být respektován, ve kterém našla přístup k výchově rezonující s jejím přesvědčením a přáním podporovat respektující vztahy mezi rodiči a dětmi. Tuto filozofii následně šířila jako certifikovaná lektorka.
Její vzdělání dále doplnil lektorský výcvik ke kurzu Výchova bez poražených, vycházející z humanistické psychologie, a bakalářské studium psychologie a speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. V současné době studuje andragogiku na Masarykově univerzitě v Brně. Nadále se vzdělává, čerpá z odborné literatury, kurzů a podcastů, které obohacují její přístup a podněcují osobní růst.
V současnosti vede také pedagogický tým neziskové organizace Sto skupin. Vzdělává zde chůvy i rodiče a zajišťuje kvalitu respektujícího přístupu a výchovy v dětských skupinách.
Lucie Bajgerová je lektorkou a konzultantkou specializující se na komunikaci, jazyk a řeč dětí ve výchově a vzdělávání. Vede kurzy a semináře pro rodiče a pedagogy, přičemž klade důraz na celostní přístup, empatii a laskavost.
Ve vzdělávání a výchově působí již 20 let. V rámci předškolního vzdělávání se věnovala primární logopedické prevenci, při které podporovala rozvoj klíčových funkcí nezbytných pro jazykový a řečový vývoj. Pomáhala dětem s odlišným mateřským jazykem překonávat komunikační bariéry a výzvy spojené s jejich vzděláváním. Na základní škole působila jako učitelka v programu Začít spolu, kde se věnovala individuální reedukaci specifických obtíží žáků. Cenné zkušenosti získala také ve speciálním školství, kde podporovala řečové a jazykové schopnosti žáků s mentálním a kombinovaným postižením.
Lucie vystudovala speciální pedagogiku na Ostravské univerzitě, na niž navázala studiem učitelství pro první stupeň základní školy. Aktuálně se specializuje na alternativní a augmentativní komunikaci, neurovývojovou stimulaci a Metodu dobrého startu.
Je členkou pedagogického týmu neziskové organizace Sto skupin, kde vede projekt zaměřený na podporu řečového a jazykového vývoje dětí v dětských skupinách.
Lesana Hodek vystudovala obor Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Aktuálně absolvuje akreditovaný komplexní vzdělávací program v psychoterapii pro zdravotnictví se zaměřením na interdisciplinární léčbu psychosomatických syndromů včetně poruch příjmu potravy a komorbidních onemocnění. Pracuje jako psychoterapeutka pod supervizí s klienty v oblasti poruch příjmu potravy, vztahu k jídlu a tělu.
Lesana je také součástí organizace 3pe, který pomáhá lidem s poruchami příjmu potravy, jejich blízkým a všem, kdo v jídle zažívají nesvobodu.
V nutriční terapii se realizuje zejména v oblasti výživy dětí, kde zohledňuje zásady intuitivního stravování. V péči o dětské zdraví jí coby mámě chyběla vhodná komunikace, proto se rozhodla ve své praxi uplatňovat citlivý přístup skrze principy terapie hrou.
Udělat první krok bývá někdy velmi těžké. Hlavně pokud jde o dítě. Víme to. Budeme vám při vaší cestě oporou.